ايران چك 100هزار توماني جمع آوري مي‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ايران چك 100هزار توماني جمع آوري مي‌شود
نوشته شده در سه شنبه 21 دی 1389
بازدید : 25
نویسنده : مولوی
رئيس كل بانك مركزي از آغاز فرايند جمع‌آوري ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني از پنجم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: از اين تاريخ دريافت و پرداخت اين ايران‌چك‌ها فقط با ظهرنويسي انجام خواهد شد.

محمود بهمني در گفت‌وگو با فارس،از آغاز ظهرنويسي و جمع‌آوري ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني از پنجم بهمن‌ماه خبر داد و اظهار داشت: بانك مركزي قصد دارد اين ايران‌چك‌ها را به خاطر كنترل و پيشگيري از پولشويي جمع‌آوري و ساماندهي كند.

وي اضافه كرد: مردم در زمان دريافت اين چك‌‌ها از بانك‌ها بايد حتماً ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني را پشت‌نويسي و امضاء نمايند و در عين حال بايد شماره ملي خود را نيز در پشت اين چك‌ها بنويسند.

رئيس كل بانك مركزي اضافه كرد: بعد از اينكه ايران‌چك‌ها از بانك‌ها دريافت و در مبادلات روزمره مورد استفاده قرار گرفتند و در نهايت به بانك‌ها برگشتند، بانك‌ها مجدداً از آورنده ايران چك امضاء گرفته و چك‌پول‌ها را سوراخ و باطل مي‌كنند.
بهمني ضمن تأكيد براينكه در نتيجه حالت مذكور ايران‌چك‌ها ديگر مانند اسكناس در جامعه مورد استفاده قرار نمي‌گيرند، ادامه داد: با اجراي اين امر ابهام ايران‌چك‌ها مبني بر اسكناس يا چك بودن آنها برطرف مي‌شود.

اين مقام مسئول در شبكه بانكي كنترل پولشويي را يكي از مهمترين اثرات جمع‌آوري ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني عنوان و تصريح كرد: با اين طرح بانك مركزي مسائل پولشويي در فرايند رد و بدل شدن پول گرفته مي‌شود.
وي جمع‌آوري و ظهرنويسي ايران‌چك‌ها را فقط مربوط به ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني اعلام كرد و گفت: در مرحله بعدي جمع‌آوري ايران‌چك‌هاي 50 هزار توماني در دستور كار قرار خواهند گرفت.

بهمني تاكيد كرد:‌ به دليل اينكه هم‌اكنون ايران‌چك‌هاي 50 هزار توماني در دستگاه‌هاي خودپرداز قرار دارند و بانك مركزي قصد دارد فشار اسكناس به مردم وارد نشود، جمع‌آوري اين چك‌ها را منوط به افزايش اسكناس‌هاي 10 هزار توماني و يا انتشار اسنكاس‌هاي 50 هزار توماني مي‌داند.

وي گفت: زماني كه اسكناس‌هاي 10 هزار توماني به حد كافي منتشر شد و در ATM فقط از اين اسكناس‌هاي استفاده شد بانك مركزي مي‌تواند مجدداً براي ايران‌چك‌هاي 50 هزار توماني نيز اين طرح را اجرا كند.

رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه براي انتشار اسكناس‌هاي 50 هزار توماني نياز به مجوز مجلس است، در واكنش به برخي اخبار مبني بر جعلي بودن اسكناس‌هاي 10 و 5 هزار توماني، اظهار داشت: اسكناس‌هاي 10 هزار توماني از نظر امنيتي در جايگاه بسيار بالايي قرار دارند و به هيچ وجه امكان جعل اين اسكناس‌ها وجود ندارد.

بهمني گفت: آنچه بعضاً ممكن است كه اعلام شود "كپي " اين اسكناس‌هاست نه "جعل " آنها. شايد دستگاه‌هاي كپي به قدري قوي شده كه مقدار شباهت را در نظر مي‌گيرد و وارد بسته‌هاي 100 تايي مي‌شود و كنترل را سخت مي‌كند.

وي تاكيد كرد: هنوز اسكناسي را دريافت نكرديم كه جعل شده باشد و اين مواردي كه گفته مي‌شود ممكن است در اثر تصوير برداري يا دستگاه‌هاي پيشرفته كپي گرفته شده باشد.

بهمني اضافه كرد:‌ از روي نخ، واتر مارك و برجستگي‌هاي اسكناس 10 هزار توماني به راحتي نشان مي‌دهد كه اسكناس‌ها اصل بوده يا كپي.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: